بسیجی

بسیجی

ثبت نظرات شخصی درباره مسائل اجتماعی وسیاسی روز جامعه
بسیجی

بسیجی

ثبت نظرات شخصی درباره مسائل اجتماعی وسیاسی روز جامعه

شنگول و منگول های عزیز مراقب گرگ باشید.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، نفوذ اینترنت در خانه‌های ایرانی را مانند گرگ و دانش‌آموزان را در برابر این هجمه، همانند شنگول و منگول توصیف کرد.

محمدتقی فخریان با بیان این که رصد موضوعات مرتبط با اینترنت توسط جنبش دانش‌آموزی از جمله رسالت‌های این نهاد انقلابی است، گفت: در حال حاضر فقط 15 درصد از مردم از اینترنت بهره‌مند هستند که سهم دانش‌آموزان در این زمینه کمتر از 10 درصد است؛ در عین حال که محتوای کار با اینترنت بر مبنای آنچه که مسوولان ادعا دارند، نیست و 74 درصد از مردم از این ابزار اصلا استفاده نمی‌کنند و 60 درصد کاربران فعلی هم فقط

برای سرگرمی و تفنن وارد دنیای اینترنت می‌شوند .

وی با افزودن این که با توجه به این نقصان، ‌دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز بیست ساله نظام بدون یادگیری ارتباطات الکترونیک امکان‌پذیر نیست، برپایی همایش IT و نیز برگزاری مسابقات سالانه وبلاگ‌نویسی در استان‌های مختلف برای اعضای انجمن اسلامی مدارس را در راستای تحقق بند پنجم ویژگی‌های سند چشم‌انداز 10 ساله این اتحادیه عنوان کرد و افزود: با شرایط فعلی، اینترنت نیازهای مجازی دانش‌آموزان ایرانی را برطرف نمی‌کند .

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، آماده نبودن بستر فرهنگی مناسب، پایین بودن سرعت اینترنت در شهرهای کوچک و فقدان علاقه مردم به استفاده از این ابزار جدید را عامل اساسی استقبال اندک مردم دانست و این جمله‌ کلیشه‌ای مسوولان که «استفاده درست از اینترنت نمی‌شود» را تکراری دانست .

وی با اذعان به این که هم‌اکنون اینترنت برای دانش‌آموزان بوم‌رنگ سرگردان است، لذا هیچ آمار دقیقی از کاربران دانش‌آموز در فضای مجازی کشور نداریم، ادامه داد: در جهان بیشتر افراد برای دسترسی به مطالب علمی از موتورهای جستجوگر اینترنتی استفاده می‌کنند و 85 درصد یادگیری در جهان از طریق اینترنت است، اما سهم دانش‌آموزان ایرانی در حد یک اسباب بازی است .

وی تولیت سازمانی خاص بر این امر را خواستار شد و اظهار کرد: در کشورهای همسایه در هر هفته هر دانش‌آموز 322 دقیقه وقت صرف فعالیت‌های اینترنت می‌کند که این آمار با آنچه به صورت تقریبی در ایران وجود دارد، مانند مقایسه تیروکمان و تیربار است .

فخریان ضمن نگرانی از رشد بی‌رویه وبلاگ نویسی در ایران، افزود: آنچه ما را در زمینه وبلاگ‌نویسی در رده‌های بالای جهانی قرار می‌دهد، شاید در وهله اول افتخار باشد، اما این ‌که محتوای وبلاگ‌های چیست، نگران کننده است، در حالی که در سایر کشورها 65 درصد وبلاگ‌ها اطلاعات و اخبار علمی است، اما در کشور ما چنین نیست .

وی در ادامه ارائه اینترنت پرسرعت را در حد یک شعار تکراری دانست و گفت: ادعای 128 کیلو بایت سرعت در ثانیه در حالی عنوان می‌شود که کاربران اینترنتی با همین میزان سرعت و با مبلغ ارایه شده در کشورهای همسایه به چندین برابر پهنای بلند دست می‌یابند .

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اضافه کرد: جنبش دانش‌آموزی با تکیه بر سند چشم‌انداز ده ساله‌اش طی سه سال آینده، بسیاری از ماموریت‌های فرهنگی خود را از طریق مجازی به فرجام می‌رساند .

منبع :ایسنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد